learning by living

Kära världen, ni här och ni andra jag känner, varmt välkomna till Bloggen. Igen. Som vanligt är updatens inte så täta. Jag vet att det är otroligt fult att inledde var eviga inlägg med ett hej, en ursäkt och en mening om att jag ska bättra mig. För jag vet ju att det inte kommer ske. Så, om ni vänjt er redan kan ni ju försöka gör det nu, för uppdateringen är inte så flödande. Det blir inte som det en gång var. Okej? Bra då var det ur världen. Och vi kan börja uppdatera.

Happening nr. 1 jag vill förtälja om är förra helgen. I Tyskland är Pingsten lika med långhelg. Det var så jävla najs! Fick sluta tidigare på praktiken på torsdagen, mötte upp vänner och bekannta i stan för after work. Vädret var strålande, våra ben var nakna och solglasögonen var på. Vi drack öl på öl och ventilerade samtalsämne efter samtalsämne efter samtalsämne. När solen började gå ner på andra sidan ån (rhen alltså) begav vi oss hemmåt. Jag och Lenin hojjade varandra på hennes cyckel och vi kebabhaket kom jag hem, lycklig och med mat i handen. Planen var egentligen att jag resten av kvällen skulle plugga, skriva min loggbok och sånna viktiga saker, men av någon anledning så hade den sköna substansen i blodet en annan vilja. Ingen packning blev av heller. Så på fredag morgon, en timme innan skolan började hade jag panik. P a n i k ! ! Jag hade drabbats av den osköna epedemin, resfeber. Hur som helst, till skolan kom jag, med packning men utan läxa. However, tre timmar senare var vi på väg. Alltså varför skriver jag så sjukt ointressanta saker för? Jag blir ju irri! Jag gillar inte hur jag skriver, det är fult. Nu går jag rakt på sak instead. Vi tog tåget till Amsterdam, brudarna och jag. Och Danne. Fina katter dansar i otakt var mitt motto hela helgen. Och jag tror inte att jag dansat mer otakt än då. Hela helgen var fett otakt. Men ehlt jävla s´jukt underbar! Vi bodde schysst, granne med ett ställe som heter Studio K som servarar den goaste Cuba Libren jag vat. Mumma! Vi åt mat i stan, cycklade runt hela stan, shoppade på markander, seglade jolle och annat soft! En helt undebar helg med andra ord! Jag rekomenderar er verkligen att åka till Amsterdam! Den staden är en av de finaste jag sett! Vilka hus, kanaler, folk... Åk åk åk!!!! Jag lovar er en fin tid!

Ja i Amsterdam var allt alla tiders! Men på söndagen tog vi tåget hem till stan igen. Skönt att komma hem, men jag kommer aldrig glömma den finaste helgen.

kanske ingen happening md i alla fall, nr 2 är det fina vädret! Eller bara för det är det soft och grått o regningt idag. Men annars, det är galet! Sommaren kom bara så där! Kvällarna är ljumma, dagarna är heta och man kan liksom sola utan att frysa! jag tror jag hunnit bränna mig två eller tre gånger. Sommaren gör mig glad. Jag har hört att det är kallt hemma nu? ;) Det är i alla fall så vackert, när solen går ner, eller när man får solen i ögonen. Vajert värre!

Nr 3, denna helg då. Igår samlagade vi lite go middag och peppade för utgång. Den första på väldigt länge. Sedan valborg, fast det räknas inte. However, efter otaliga rödvinsglas och så gled vi ner mot Gamla Stan. Destination Pretty Vacant. Fel kväll. De spelade inte rätt sorts musik. Så efter att de spalde The Hives så drog vi vidare. Men en viss person jag känner (HOST) hade fått för mycket av det goda. Kul kväll. Så efter en snabbvisit på Salongen drog vi hemmåt, min sambo och jag. Jag kan ju knappast påstå att jag var i stabilt tillstånd när jag vakande i morse. Men det artade sig. Så efter några timmar och lite uppfräschning bar det ner mot stan igen. Vi mötte upp Jonna. Det är hennes födelsedag idag. Vi bjöd på brunch på favoritcafét. Det var underbart gott och så! Nu har vi lite återhämtningstid. Om några timmar ska vi lubba övers hem till Jonnas place, ett av tysklands största kollektiv. Där väntar en förfest. Och därefter Russen Discow med Balkanmusik. Vi ska uppleva en ny klubb, i en ny stadsdel och det är ett ryskt disco som spelar musik från Balkan kvällen till ära. Koola katter dansar i otakt! :D Det är pepp!

Om en månad ungefär kommer min syster på besök. Jag saknar er där hemma. Hallå, alla mina vänner! Fy fan! kan vi inte lova varandra att flytta ihop i ett fett kollektiv och alltid leva lyckliga tillsammans? Fatta va soft! Ett hus utan regler, bara en massa kärlek som flödar! RESPEKT VÄNNEN!

Annat som passerar i mitt huvud just nu är många olika tankar. Framtiden så klart, sommaren, hösten, livet, kärleken... Ja det gamla vanliga. Jag läser en bra bok också. Stig Larssons Män som hatar kvinnor. Läs den! Det är eran läxa tills nästa gång vi ses! Jag kanske ska tatuera mig också. Jag vill ha en text på min vänsta insida av överarmen. Jag vill att det ska stå "jupiter will comfort you with love". Det är fint. Får se, när tiden är mogen. Eller så kommer det stå "respekt fred kärlek". Det är liksom grundstenarna i livet. Fina fiskar!

Eftersom att detta inlägg är ganska långt och så, ehh nu vet jg inte var jag ville komma, men här kommer i aöla fall en lista på saker jag rekomenderar:
- Amsterdam
- Stig Larsson-böckerna
- Vänskap
- Det goda livet (jag tror jag flyger på moln för tillfället, allt är bara så underbart och jag är kär!)

Sist men inte minst vill jag ge ett stort fett tack till min mamma! Tack Mamma, för att du gjort det möjligt för mig att uppleva världen! Jag är så gald att jag fått denna chans, det är bland det finaste du gett mig! Det fnns så mycket mer att se än där jag kommer ifrån. Tro mig!

PUSS


Kommentarer
Postat av: erika

Saknar dig i massor!
Vill åka till Tyskland och uppleva en sommar, här är det runt en sex grader (tacka gudarna för att det i alla fall är plus), vem sa att Maj var en sommarmånad egentligen? Den personen kan inte ha varit i Norrlands inland i Maj ;) Men vi har iaf itne snö som i Dalarna...
Gud vad jag svamlar!

Saknar dig i massor vännen!

2008-05-17 @ 19:29:13
URL: http://annikasunmountain.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0