update light a la düsseldorf

Söndag, och söndag kväll. Det är pepp. En väldigt sen också! Det är kool. I fredags slutade skolan, intensiv kursen. Tiden har gått så läskigt fort! 7 vekor och lite till har passerat! 7 veckor av sol, kaffe, fest, vänner, öl, dans, plugg, pastasås, hagel och tysk kultur! I och för sig var det där bara liite liite av det jag lyckats uppleva under den korta, eller långa, tiden! Jag kan verkligen inte bestämma mig! Har det gått fort? Eller inte? Sju veckor? Förvirrande!

Och eftersom att ett kapitel avslutas så påbörjas så klart ett nytt! Så i kväll är vi alla här på Kolping taggade och lite pirriga i magen, visa mer och andra mindre, inför morgondagens första dag på praktiken! Eller jag är mest nervös för att jag inte är nervös. Och stirriga och glada det är vi ju alltid! Det värsta är nog den stora strejken! Kommer vi komma fram till Ikea över huvud taget? Kommer kollektivtrafiken fungera najs eller ska man ge upp? Gosh!

Att det nya börjar och det gamla avslutades skulle firas med en galen utgång i går. Jag vet inte hur det slutade men jag kan lova att jag var pepp som få... tills jag somnade! Det är fy skam, men ack så sant, att jag drog ig tillbaka redan innan elva och missade därmed hela utkvällen! Visserligen inget att hänga i granen sägs det, men jag vill inte klasssas som PRO-medlem! Jag är ju ung och vild, eller vad man säger? Men det är koolt att jag lyckats med två hemmakvällar i rad! Jag är imponerad!

Idag fördrev vi dagen till ära på museum! Konst, konst, konst! Jag blir galen av så fina saker! Kanske ska man bli konstnär? Kanske är det mitt sätt att bidra till världsfreden? Det tåls att tänka på! However, annars så är ju söndagar helt underbart jättretråkiga här i traditionernas förlovade land! Allt, allt, allt är stängt här på söndagar! Förutom Starbucks och alla dessa museum! Why, oh why? Visserligen ser jag både för- och nackdelar med det hela och skulle kunna skriva en femtonsidig rapport om detta tema men ibland är det fett írri! Tack och lov att jag börjat lära mig nu, man måste mathandla på lördagar om man ska bli mätt på söndagar! Ha!

På fredag vankas det hemresa! Jag har inhandlat en galet fin klänning inför bröloppet och får helt enkelt leva på havregrynsgröt och lågbudgetkaffe tills det ljusnar på bankkontot igen! Men det är det värt!!! Hemma ska det bli galet att träffa bitar av vännerna igen! Visserligen bara ett par korta timmar men endå! Det är inte lätt då min vistelse i hemlandet kommer vara mindre än 48 timmar! Ohlala!

Nästa vecka svänger ju Jenny och Jolanda förbi här också! Järngänget is back! Jag har planer på dans, öl, konst, kaffe och kedjerök! Kom nu då! Sehr spannen så att säga!! :D:D

Men eftersom att klcokan är närmre midnatt än planerat så är det dags att avsluta nu, men vi ses!

Peace!

Kommentarer
Postat av: roberta

Abooooo uppdatera!!

2008-03-21 @ 16:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0