livstecken och filosofi

Det är lördagen dagen efter idag. Igår var det kalas, kalas med klass. 6:e juni ju, watta hell! Ett år sedan studenten, shake shake! Jag spenderade kvällen med Carrohoho och Lenis bland annat. Vi besökte Les Hall (stavning?) för första gången, en schysst klubb som inte är mitt i gamla stan men med lagom gångavstånd. Det var chill, vi dansade dansade dansade och allt var bara så kul! Nationaldagen till ära (eeeh) skapade vi ett nytt danssteg som snabbt döptes till "Gustav Wasa". Jag är en svennebanan. Ja, så var det igår. Jag köpte även en av de finaste klänningarna jag nu har i min ägo, Marimekko for H&M! Si!


Just nu lyssnar jag på Beatles, ler och allmänt glad för att allt så fint och bra! Åt färska jordgubbar i yoghurt till frukost, drack för starkt kaffe och bara njöt. Ett år senare, jag är nöjd med det gångna året och det kan bli bättre också. Har dock inte bestämt mig angående hösten ännu, men det löser sig! Si si!


I detta ögonblick borde jag egentligen skriva på en helt annan text, och en annan text, texterna står mig upp över öronen men jag tar det lugnt. Städa borde jag ju också göra, ni vet inte hur det ser ut på min halva rummet! (min garderob är tom, ehe) Nästa helg kommer bror förbi, det ska bli ruskigt kul! Sedan kommer ju systra mi lite senare också! Mina syskon är de bästa!


Om lite mindre än en månad är jag hemma i stan igen. Det är koolt. Jag tror att jag ska bosätta mig på landet, ta det allmänt lugnt i solstolen och äta grillat. Jag saknar närheten till landet just nu, här ifrån är det långt, jag längtar dit. Jag vill att Fantomen ska hänga med mig nere vid sjön, där vi kan sola och ta igen förlorad tid. Vännen min, som jag saknar så galet. Jag vill åka till Utö med mammsen och hyra cyklar och cykla till vårat vanliga place, lyssna på Sommar i P1, äta melon och ha ont i rumpan av den allt för hårda sadeln. Det brukar vi göra, mamma och jag. Sedan äter vi middag i hamnen och tar näst sista båten till fastlandet. Det kommer nog bli en bra sommar hemma i alla fall. Förut var jag skeptisk.


Jag tänkte uppdatera mig lite idag, vad är det som händer där hemma egentligen? Mamma och pappa har bosatt sig på landet, syrran bor ensam hemma! Värsta stora bruden, min koola syster! Vänner umgås som vanligt. Kärlekar kommer och går. Vädret är strålande. I Göteborg blev nio vänsterextremist förhörda av polis igår, men inte en enda högerjävlaextremist, jag kokar. Ska man tro på aftonbladet.se? Roberta har köpt ett kubbspel utan kung. Min kusin har tagit studenten. Jag får snart tillbaka på skatten. Update done! Skål!


Juste, förra helgen såg vi Sex and the city - the movie! Tack och lov inte på tyska, men den var ingen höjdare direkt! Visserligen var den rolig och så, men jag har sett bättre filmer. Men det är en film man måste se så. Det är lite lustigt att man i detta land kan köpa bland annat öl, vin och sekt i samma kiosk som popcornen inne på biografen. Allt var så lustigt bara. Själv hade jag kostat på mig att köpa ett helt dussin (läs: tre) av Paris Hiltons dricka. Det är 2 dl ciderliknande vätska i en guldig burk. Den heter Rich girl. Slogan är något i stil med "feel rich, drick rich girl". Jag kände mig inte så överdrivet rik, men lite extra sex and the city-känsla kom med. Kvällen fortskred på Stone (den andraklassiga indieklubben i stan) via Irish pub och Ballermans. Jag var kär och galen minst sagt, och kände mig lagom stabil när jag vid fyrasnåret balanserade hem på mina decimterhöga klackar. Natten var varm, jag gick hem i bara linne och vaknade några timmar senare för att äta frukost på tu man hand. Det var fint.


Men nu ska jag försöka publicera detta inlägg, ringa ett samtal, dricka ännu starkare kaffe och sedan gå en lång lång promenad! Vad jag borde göra, låter jag vänta! Jag liksom carpe diem, hahahaha!


PEACE lovers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0