Havana Club är Ozzys bästa vän

Hej hej hallå! Som ni här nedan kan läsa så fyllde jag år förra helgen. Det firandes i dagarna tre. Eller i alla fall jag och mitt alterego Ozzy. Fredag, lördag, söndag. Denna vecka och helg är lite av en rehab med inslag av fylla. Förra helgen var i alla fall wunderbar! Med hjälp av mina jack i knäna så kommer jag aldrig glömma när jag fyllde 20. På grund av vissa ojämnheter i asfallten eller min fina herre föll jag raklång på asfallten tvåhundra meter från mitt hem tidigt på söndags morgonen. Men det hör till. Och nu har jag två nya ärr. Yes. Eller så... Mina knän var svullna i tre dagar, i måndags gick jag inte till jobbet, jag kunde inte gå liksom. Hahaha! jag är så jävla klantig!!!! Men det börjar ordna sig nu.

I torsdags var sista praktikdagen. Det var en jobbig dag och jag minns inte när jag gick och la mig, men vi var inte på kareokebaren osm planerat.

Alla kvällear handlar numera om fotbolls-em. Det är väl okej. Jag gillar mest tillbehören, så som cuba libre eller öl. Vi uppskattade när Schweden fortfarande var med, vi var alltid matchklädda i gult upptill och blått nertill. Vi var värsta fansen. På sportbar och med öl. Det var klass på oss. Vi var de riktiga fansen. Jävlar att de sög bara. Balle!

Vi firade en riktig midsommar med sill och nubbe i parken. Värsta parkhäng goes svensk midsommar. Det var fint. Klockan 19 var jag nykter igen, för vi började så tidigt. Men det var fin fint. Skärgårdsillen var godare än senapssillen och vi varavade O.P Andersson med skumpa medan solen varvades med moln. En typisk midsommar alltså, lite mer kontinental bara. Så koolt.

Idag har jag sonnenbadat. Det var skönt att grilla bringa och så. Nu är det ju fussball på etven igen. Kanske ska lunka ner och kolla. Men det är tomt på Kolping just nu och det är mysigt att lyssna på Miss Li och vara allmänt uffig typ. Hm, eller en ny cuba kanske? Den smakar bäst gjord på Havana Club. Men är billigare med någon sorts importrom för en tia. Si si!

Så, nästa helg kommer syrran. Jag visa henne livet. Hur gott nudlar är, hur risky det är att planka på strassenbahn och hur man inte ska bada i Rehen.

Hasta la vista



P.s. snart ska skriva något seriöst om vad jag lärt mig här och vad jag ska göra av mitt liv, jag har en plan!
CIAO!

Kommentarer
Postat av: joey

Grattis Joanna i efterskott!

Ses på systembolaget i höst ;)

2008-07-18 @ 23:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0