en matblogg?? eh

Hej hej igen!
Nu är läget lugnt over here.... Förra inlägger skrevs i ren desperation! Jag hade prcis fått internet inkopplat och det var middagsdags enligt magen och allt var bara bra liksom! Så ja, en kycklingkebab blev det till middag idag, haha! Jo men visst, det var helt okej (jag som inte ens äter kyckling?)... Jag börjar redan tröttna på pasta och pasta sås, och hur många dagar har jag varit här? Haha Vilken fantasi!!! kanske blir det bulgur och bönor i mrogon? Det är klurigt, det där med mat. Framför allt när allting heter saker på tyska och inte som hemma, eeh! Det svåraste hittils har varit att köpa havregryn istället för havrmüssi och jag hoppas innerligt att jag handlat rätt sort idag så jag kan mätta magen med gröt och äppelmos i morron! Mums! Annars så är det också svårt att skilja mellan krossade tomater och typ krossade-tomater-fast-vatten-med-tomat-smak! Uscha mig va ogott det var när jag gjorde sås på fel tomater! Gosh! Fast det gör inte mig så mycket att man måste handla ch handla hela tiden. Jag gillart! Matvarubutikerna är liksom helt okej och har mycket att erbjuda till lagom höga priser! Och sen finns ju de söta och mysiga frukt/grönsaksbutikerna/stånden!!!! Omg, varför finns det inte hemma för? Det är helt underbart att köpa grönsaker och frukt på gatan!!! För att inte tala om alla bagerier! Kanske ska jag stoppa en enkrona i fickan i morgon bitti så jag kan köpa hem en fralla till frukost efter joggingrundan? Ååhh! <3 haha Ja, för i morgon förmiddag blir det nog ite brunch med en del av grannanrna då skolan inte börjar förens kl 13! SWEET!
Rummet är najs och likaså min roomie. fast nu bröjar ögonen gå i kors och jag borde verkligen sova, men förhoppningsvis kommer väl det att uppdateras en del framöver... Sa jag att det var första skolträffen idag? Wow!

Tack och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0