aprilsolen genom tiderna och annat

Hej gott folk och annat löst! Som vanligt är det ju ett tag sedan jag skrev något här, något av en dålig vana nu för tiden. Att inte skriva något alltså. Nu är det vår. Våren innebär aprilsol, blnad annat. Tidigare vårar har varit allt ifrån jättebra till ascrapiga. Den är våren ska bli bra, det känns så! De två, tre sista vårarna tänker jag på ibland, det är med blandade känslor! Våren i ettan, minns inte allt, knappt nått. Men vi upplevde en fin dag med klassen på Drottningholm! Det var så mysigt hela dagen! Jag minns också när vi rev upp blomorna ur krukorna utanför centan eller om det var utanför Pressan, för att ge de till Bittan när vi var sena efter lunchen, busiga ch små som vi var! Och tvåan var typ dalar och bergstoppar! Jag upplevde mycket, jag var galet heartbroken och ur balans. Men jag upplevde så mycket annat! Vi var i Berlin och det var galet! Jag kanske åker dit snart! En vår i Berlin bangar man ju inte på! Jag skrev i min dagbok väldigt frekvent och ag läser aldrig vad jag skrev den våren för jag blir så förvirrad. Men trean är nog den starkaste våren av de alla i alla fall. Ganska logiskt kanske, sista terminen och så. Jag har nog aldri varit så pepp på livet som då. fast å andra sidan har jag nog aldrig varit så opepp heller, det var så sjukt mycket ångest. Men det blev ju bra till slut! En dag minns jag speciellt. Det var extra fint väder, jag satt på staketet mittemot ingången till skolan, Jag satt där med Milan, han rökte sista ciggen innan lektionen skulle börja, jag åt melon med sked, vi kom minst tio minuter för sent, vi pratade om livet och framtiden. Jag ska alltid minnas den stunden! Det var fint med solen i ögonen och livets alla möjligheter framför oss. Den är våren har börjat kalas och så kommer det också att fortsätta! Skål!

Idag hade vi undervisning i skolan för första gången sedan praktiken började. Jag skjutsade Lena på hennes cyckel till skolan i morse, vi kom för sent. Men det var liksom okej. Det var skönt med lite skola i lagom dos, rastkaffe på favvocafét och lite lagom mygel. Haha! Efter skolan begav vi oss mot ett outlet i Hafen. Jag skojar inte när jag säger att jag är sjukt såld på mode. Inte mode, men nått i den stilen. Konst. Fag fag fag! Jag införskaffade en Andy Warholväska för 20%. Alltså inte 20% rabbat, utan 20% av butikspriset! Den är apigt snygg! Jag gillar den starkt! Min lilla liebling liksom! Sweet, I say! Nu sitter jag bara hemma och chillar, poppar Håkans nya skiva och ska snart dra mig neråt. kanske ner och köpa öl, eller lapa kramar! Det vankas utgång i kväll, jag är pepp och funderar på att matcha öldrickandet med en het outfit. Det är sånt jag gillar! Kanske blir det dans också? Pepp pepp pepp! :D

Nästa vecka ska jag återvända till Schweden över helgen! Det är UAjobb som står på schemat! och en vårfika med Lisa! (Du kan väl på torsdag) Kanske hamnar jag i Köpenhamn på måndagen, det är ännu oklart men det löser sig. Jag ska i alla fall sova en natt hemma på Tuvvan, chilla teve med mammsen och Flisan och äta hemmagjord mat! Jag längtar lite granna, ibland har jag hemlängtan... Men det är nog bara bra...

Jag tror att jag bestämm mig angående hösten också, det finns två alternativ: plugg i Göteborg eller chillbulle i Berlin. Dryga veckan kvar tills ansäknngen ska vara inne och jag är lugn, ingen ångest här inte! Känns helt okej och jag längtar lite! jag gillar när framtiden är obestämmd, jag älskar att leva i nuet och är kass på att planera! Haha!

Men vi ses och hörs mina vänner! Tills dess: lev fullt ut och njut av aprilsolen!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0