rusningstrafik non stop

Hej hej tusen år senare!
Idag är det tisadg, eller nej. Klockan paserade just tolv och är numer cirkus 00:06. Jag tänker "Hej onsdag, hej mördardag! Varför sover inte jag nu?" Frågan är svår att besvara och jag har mycket att rapportera. Om hade haft ett eget radioprogram hade jag sagt att jag skulle berätta för er i etern om vad som hänt, men jag har ju inget radiopogram, så jag får nöja mig med cyperspacen. Eh he..he..

However. Helgen spenderades med the Ua folk! Det var inte som valigt, men lika underhållande som alltid. Kort sagt. Jag fick av Erika i lördags då vi firade att det var två år, två månader och sex dagar sedan vi träffades. Jag gillar presenten som beskriver mig otroligt bra och den är redan placerad på väggen ovanför min säng. Tack Erika! Vi firade dagen tillsammans med Johan, Madde och Marja också. Vi alla träffades samma dag ^^ Eller nej, Marja har vi kännt en eller två dagar mindre än Johan och Madde. Fast vi gillar henne ändå. I lördags åt jag även en väldigt god pastarätt med skaldjur. Skaldjur i alla ära men kräftor stora som elefanter och med skräckinjagande klor är inte min kopp av te! Hjälp! Nu vet jag det i alla fall, lärorikt och en erfarenhet rikare! Woho!

Vi såg Ett öga rött på en fin biograf i stan och jag tycker att filmen var grymmish brao! Jag gillar när filmer väcker känslor. Humor är altid kul och att gråta till film betyder mycket för mig. Orkar inte recensera eller något i den silen men filmen är defentivt sevärd! Att tänka på är dok att den är en fri tolkningav boken, men som sagt är den grymmt bra ändå!

Annars då. Jo, jag har ägnat tid år bland annat skolan, jobbet, "nya" datan (yeah), Amandas resedagbok (sounds gräjt i Asien och jag liksom lockas av det där livet, livet i en ryggsäck jorden runt), inköp och annat. Jag har låtit frisören kapat halva mitt hår. (välehövt efter fredagens hemmafix, hahaha) Skulle jag i skrivande stund skapat en kontaktannons så skulle jag beskriva mig själv som en kvinna med ett halft hår men är njöd ändå. (Man ska vara överpositiv i sådana där texter har jag fått för mig)  Ja, så 300 riksdaler fattiagre och med en halv frisyr ska jag nu leva vidare. "Jippi!" Jag har även införskaffat vitaminer och mineraler på burk. Det var ett råd jag fick av Alex i helgen, en natt då vi drack te och ventilerade liv. Hoppas de har den effekt jag söker, för de var dyra ^^ (Alex, fick du mitt bildmeddelande?)

Jag ska har bestämmt för att ha en vit månad nu. Egentligen utan anledning. Det är ju inte så att jag konsumerar alkohol i extrema mängder, men jag vill testa på. Om jag kan motstå. Om jag är stark. Jag ska även tacka nej till det studiebidrag som csn vill ge mig den här hösten. Visst vore det heeelt okej och väldigt varmt välkommet med 1050 kronor extra i månaden men å andra sidan vill jag inte utnytja en av mina tolv terminer. Det känns onödigt när jag inte vet vad jag vill göra i framtiden. Hmpf. Eller så kanske jag ska tacka ja, i alla fall. Det vore ju inte heller helt fel att kunna lägga undan de där cashen för att senare kunna göra någt speciellt med de... Fast åh. nej jag vet inte... Om jag någonsinn kommer aktivera mitt gula studentkort så kanske jag utnyttjar ett par rabbater någon gång och kanske tjäna lite cash. Kanske. Poop!

Nu ska jag sova, jag borde ha gjort det för flera timmar sen, för när jag vaknar så inleds mördardagen. Den är full av saker att göra och jag kommer att gå på 100 non stopp mellan 07 och 00. Wiie! Ska nog inleda morgonen med att ringa brorsan och höra hur han mår, hur det var i Amsterdam och om jag får hyra/låna/inta hans gäststuga, den som är placerad på hans tomt i mitten av skogen, den stora skogen i Ingenstans. Hoppas att han är villig att deala! Jaja. I och för sig så har jag ju införskaffat en ny bok som jag kanske ska smaka på innan ögonen intar standbyläge för dagen.

Peace and love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0