Modeblogg om TPL

Det verkar vara någon sorts trend,
det där som alla tjatar om,
om att vi har sett bättre dar,
om hur dagarna går på repeat,
om höstmörkret och få soltimmar,
om brist på motivation och mål,
om tid som inte räcker till,
om stress som biter en i magen
och om ångest upp till öronen

Jag tror jag håller med,
till och med jag,
som egentligen inte alls gillar själva grjen med trender och hur vi blir så styrda

Jag tror jag ska kalla den här trenden för TPL,
Mimmis ord det där, men ack, det stämmer så väl,
TPL betyder trött på livet
Och det verkar vi alla vara nu för tiden

En del kanske påverkas av hösten,
andra av stressen
eller tristessens plågor

Jag hoppas att den är temporär
och försvinner illa kvickt
för jag är less på att vara TPL

Det är en dålig trend!

Är det ens en trend? Är jag fast i detta träsk för alltid? Jag kommer säkerligen drukna

Om tiden vill ifatt så kanske vi ses igen, men nu är allting väldigt instabilt och otajmat.
Förut levde jag livet, tillsammans med alla andra,
nu går jag ensam genom varenda regnskur.
Vi ses om solen skiner igen!


Kommentarer
Postat av: Roberta

Emo varning! haha
Det löser sig, det gör det ALLTID.
puss

2007-10-24 @ 09:56:55
Postat av: erika

jag som trodde du hade slutat blogga :P

som en mycket vis person sa: solen skiner alla dagar, men kanske inte på dig, eller mig, eller oss, men ibland gör den det, åh oj vad den skiner då! då mår man som kungen i baren!

pussar

2007-10-24 @ 15:54:49
URL: http://tvillingsystern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0