little bit

Här sitter jag, det är torsdagmorgon, eller ja nu är det väl snart förmiddag, klockan närmare sig faktiskt tio. Men i alla fall, jag dricker mitt morgonkaffe, försöker läsa DN På stan och lyssnar på Lykke Li! Det känns som en bra morgon! Visserligen är inte mamma hemma och det råder lite kaosartad stämningen här omkring, men endå! Idag ska jag ju till och med gå till jobbet och jag sprudlar av glädje! Typ. Men innan det är dags att bege sig så ska jag vara nyttig och göra nyttiga saker, bara för bevisa att jag kan göra det utan mammas tjat! Eh! Jag ska tvätta, städa och annat nyttigt... Suck. Men men, sådant måste ju också bli gjort!

Igår hängde jag i centan med Roberta, vi hade ett mission och vi slutförde det, jippi! Vi skulle  kirra en present tillJojo som fyller år i helgen och när vi springer runt i centan så går en man förbi oss i sällskap av en kvinna. Mannen ser allmänt lodig ut och verkar inte vara mycket för världen. Roberta frågar mig då: "Är inte han känd från tv?" Jag skrattar lite grann och så var det inge mer med det. Vi spatserar vidare, in i en våra sjutusen skoaffärer, där även denna man och hans sällskap håller hus, då någon i skoaffären utbrister: "Är inte det han från tv?" Och ja, det visade sig att det var självaste Björn Skifs! han kanske inte var så lodig trots allt. OOH! Kändisspaning i centan is the shit! Eller i alla fall oväntat! Eller oväntat och oväntat, han bor ju här så... Vi fortsatte vidare bland affärerna och Roberta kunde inte sluta nynna på Michelangelo! Det var en helt vanlig dag i Haninge Centrum och jag kom nu på hur länge sedan det var jag såg Drömkåken, omg!


Sedan fördrev jag kvällen hos Fantomen, vi kollade på bilder från 2005! Alltså det är sjukt, tvåtusenfem! Jag skrattade tills tårarna rann bland annat! En trip till Dalarna nästa sommar är bokad och vi ska tydligen besöka Leksands enda krog, tillsammans med Per och Andreas (the ex-man!!!)! Oh, det ska bli sköj! Hahaha! Här förespråkar vi inte spontanitet minsann, framförhållning heter det! Bah! Är det våra nya jag? Usch, jag som vill vara spontan! Spontanitet for life! ;D Eller ja, jag gick hemmåt, lite spontant så där runt klockan mitt i natten, det var läskigt!

Nu ska jag som sagt ägna mig åt nyttigheter resten av dagen så ja, det är väl lika bra att sätta igång genast! (Nu dras en djup suck och drömmer mig tillbaka till sängen och saknar känslan av det varma täcket mot min kalla kropp så här på morgonen...)

PEACE!

Kommentarer
Postat av: roberta

haha det var sjukt roligt:)

2007-11-08 @ 21:21:00
Postat av: carolyn

jag har också sett björn skifs i haninge centrum.. hahaha! det är en lustig filur!

2007-11-09 @ 20:03:10
Postat av: joanna

jag tycker att han ser ut som en lodis eller liknande, haha bah!

2007-11-10 @ 00:34:00
Postat av: carolyn

ja det kan jag faktiskt hålla med om, haha

2007-11-11 @ 17:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0