för att jag tänker på gråsparven när hon sjunger och på hur jag en gång levde livet för att nu bara vara plikten trogen för att

det ser bra ut, för framtiden och så fast egentligen är allt en fetj ävla lögn och jag ville inget hellre än att vara ung och dum men jag är för feg för min egen ungdom, inte rädd utan feg, och konsekvenser är det enda jag tänker på för om du frågar mig så vet jag ju allt, eller så är det ju inte för skenet bedrar och jag äter hellre popcorn än springer fyra kilomter men vad ser bäst ut? Ja vad ser bäst ut för er, ni, de alla andra, som tittar på, tittar på mig och tittar på hur jag lever och vad jag gör, men whatever liksom, jag är lika mycket offer som alla alla alla andra, jag gör som jag borde liksom och alla alla alla är glada och nöjda, fast jag egentligen inte vill ha en platt och rutig mage eller skavsår av joggingskor eller ont i magen av fullkornbröd eller sköta mitt jobb som jag ska eller som ni eller ja, alla andra tycker att jag ska. Vad är det för liv jag lever?



Jag vill bara explodera batteria!

Om jag kunde gömma mig under vingen
på gråsparven när hon sjunger
dj:n stönar, men han är okej
folk stannar och stirrar på mig
precis som barn som drömmer
kan vi drömma bort den här natten

När man är ung vill man bli hög
när man är ung man vill va hög
man vill va hög när man är ung

Stan har feber ikväll
och strålkastarljusen bländar mig
hon är fem på morgonen,
men alla har feber i öronen
Det gör inget om jag dör
för nu vad jag vad mina läppar är till för
och jag vet att det fel
men det känns så skönt

Explodera batteria!

Gråsparven när hon sjunger,
gråsparven när hon sjunger
Gråsparven när hon sjunger,
gråsparven när hon sjunger?


Explodera batteria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0