solen skiner med sin frånvaro

Jag är hemma, jag är hel och ren. Jag överlevde en helg på landet. Jag hade visserligen räknat med sol och bad, grillning och läsning i solen! Men det ville sig inte, vädergudarna hade bestämt annat, minsann! Så i mina shorts och i min t-shirt, som var de enda klädesplagg jag hade med mig under hela helgen, så har jag ägnat dygnen åt att läsa i kapp en massa nummer av dn, ätit grillad mat med familjen, agerat byggnadsingenjör när pappa och Mackan byggde ett tak, längtat efter sol och en solstol samt sovit. Väldigt najs med andra ord! Fast å andra sidan är det ganska mysigt här hemma också, framför allt varmt! Så i kväll har jag ätit frukost på kvällen för att jag tyckte att det såg så gott ut och ägnat mig åt tankar om hösten! Ska jag eller ska jag inte? Ja, typ så går mina tankar runt, runt, runt... Jag blir inte klok! Gah!

However, efter att ha stoooorhandlat med mor så begav jag mig hem till mitt andra hem, Fantomens. Det var fett sköj att komma dit igen! Länge sedan vi sågs typ. Eller ja, i fredags, en om man bortser från det... Hon bakade och jag tittade på, vi åt kladdkaka och hängde på Sabis samt delade på nyaste Modette. Vi är lite nördiga. Jag hade kameran i högsta hugg den första halvan av våra timmar men sedan tröttnade jag eftersom att dagen efter-Fantomen inte ville vara med på bild. Buhu! Men en okej bild fick jag med i alla fall! Lala!


På landet fotade jag en död fisk i trädgården också. När jag var mindre var det fart och liv i denna färgglada varelse. Jag vill begrava den nu, för den gör mig sorgsen, lite så där lyssna på Morrissey-deppig. Stackaren, jag skulle inte vilja ge omgivningen sådana känslor.


Jag är tankspridd idag. Så nu ska jag ladda mentalt inför min fyradagarsvecka i köket och läsa en bok om en afrikansk fotomodell. Jag ska tvätta kläder också, man måste ju ha kläder på sig, annars kanske folk tror att man är nudist! Fast det kanske vore skoj, för en dag. På sin höjd. Kanske ska jag boka tågresan till Lännhorda också, så jag är säker på att jag kommer fram i tid och inte missar festen. Hur skulle det se ut? Föresten, stannar tåget ens i den hålan? Jag sattsar på Växjö, för att vara på den säkra sidan... Som sagt, många tankar utan sammanhang sipprar ur mig idag. Tack och adjö!


Kommentarer
Postat av: roberta

" Jag ska tvätta kläder också, man måste ju ha kläder på sig, annars kanske folk tror att man är nudist! "
fett rolig mening!! hahahah (tyckte jag iallafall)

2007-07-08 @ 21:16:26
Postat av: joanna

haha ja u när jag läser vad jag skrev så lät ganska skoj, haha! Kul att man kan roa någon i alla fall :)

2007-07-08 @ 21:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0