one day i wasn't drunk, idiot

Jag har varit på festival, och nu är jag full av hemska blåmärken och ångest. Wha! Någon har ätit upp min, min, min glass och min lugg jävlas med mig genom att vara på tok för lång för min egna snygghet. Mamma är fortfarande sur på mig. Jag tror att det handlar om ett par ord jag sa på midsommar då hon bad mig att ta av mig solglasögonen (och jag svarade "Nej, då kanske ni ser hur hög jag är"). Jag tror att hon tog mina ord på allvar, idiot. Ja, för övrigt är idiot ett bra ord. Så länge man inte lägger någon negativ betydelse så är det okej. Det är därför jag och Roberta har kallat var och varannan varelse för idiot hela veckan. Det var kul. Vad mer som var kul var att det var så många på p&l, riktigt många och de var väldigt roliga och fina! Hihi! I huvudsak var det hela bra och jag såg faktiskt mer konserter i år än förra året. Jag borde få medalj eller något. Grattis Joanna! Men jag tror att Lars Winnerbäck borde få den största medaljen av de alla, eftersom att han var den hemliga artisten, eller vad det kallas. Det var fint och jag fällde några tårar. Fast inte lika många som när Marit Bergman sjöng Forever doesn't live here anymore. Gah! Jag gråter så fort jag tänker på det. Shit. Mitt liv är förlorat.

Nu för tiden bor jag ensam här hemma på Tuvvan och i morgon börjar jag jobba, på riktigt. Idag skulle jag handla mat så jag har något att äta här hemma men jag glömde både pengar och listan hemma så det blev inget. Idiot. Istället får jag rota i frysen fastän jag är sjukt sugen på vanliga fiskpinnar och potatismos. Med rivna morötter och några ärtor och ett glas mjölk (inte vin, för fan) till. <3 Det som skulle bli över av min måltid skulle jag gärna ha haft med som matlåda till jobbet i morgon. Men nej. Jag vill inte jobba i morgon. Jag har en klump i magen och ångest upp över öronen. Eller jo, jag vill jobba i morgon men jag vill inte att det ska vara första dagen på jobbet, jag vill att rutinen redan ska finnas i min kropp. Åh, jag bara vill det. Jag vill äga mer än fyrahundratvå kronor och jag vill bo i en lägenhet som bara är min. Jag orkar inte med det som är just nu. Jag vill veta om jag har chans att plugga till hösten och om jag någonsin kommer att förstå på mig själv. Jag vill åka till Berlin, och stanna där. Några år, några fina år.

Men det är mycket jag vill och knappast lika mycket jag förtjänar. Men om chansen någon gång ges så ska jag vara modig och våga ta den. Alltså om jag får chansen att få ett liv. Idiot. Well, nu ska jag leta efter mat och kanske göra vardagliga saker, för det var länge sedan och jag saknar det. Sätta på en tvättmaskin, diska och damsuga lite granna... Då kan jag lyssna på tta och minnas när Henning "rumpdansade" med mig och Fantomen härom dagen, haha!



P.S. Föresten, hörni 3b! har ni sett korten från studenten? De som skolfoto tog? På taket i buggnaden intill skolan... HAHAHAHAHAHAHAHA! Jag typ dog när jag såg gruppfotot! Jag skulle ju bara skoja till det och trodde abslout inte att muppfotografen (som satte mig på första raden och inte lät mig stå, idiot) skulle ta det där jävla fotot! Jag ska inte köpa det och jag hoppas att ni har tipex hemma och målar över mig innan ni hänger upp det på väggen! Snälla! Jag simmar i ångest!


Kommentarer
Postat av: roberta

kom ut då era jävla idioter!

2007-07-02 @ 23:49:41
Postat av: joanna

idiot!

2007-07-03 @ 10:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0