one night of magic rush

Klockan är tre på natten. Klockan är tre på morgonen. Sjukt. Här sitter jag och filosoferar. Om magen. Eller nej, egentligen om känslor och hur man kan känna de i magen. Inte smärta, inte mensvärk liksom utan något galnare, något mjukt och varmt. Jag dricker äppeljuice och lyssnar på The Knife. Det är en bra natt. Det är en bra morgon. Om sju timmar börjar min arbetsdag but I dont give a fuck! Inte någon bemärkelse alls faktiskt. Fast jag tror att det bästa vore att jag sov nu, men jag har ju råkat vända lite på dygnet. Dumt.

Idag var jag ju hemma hos Anna! Det var chill och jag gillade det! Dock missade jag jag och Emilia bussen. Eller missade och missade, den jäkeln åkte föbi oss utan att stanna. Och där stod vi, i mörkret och regnet mitt i Vendelsö en fredagsnatt. Vi styrde våra steg mot Statiol för korv. Jag bjöd, för Emilia hade sumpat sitt bankomatkort. Jag tycker att det är roligt. Inte skadeglädjeroligt men endå lite rolgt för jag trodde att det bara var jag som råkade ut för sånt. Inte för att jag gjort det men jag skulle inte bli förvånad om det hände. Så en korv var det värt. Vi träffade en alkis på busshållsplatsen. Han påstod att han skulle kunna vara våra pappa. Omg, tack och lov att jag vet att min pappa är min pappa. Eller? Han kanske hade rätt, den där 50+ alkisen i träskor vid Handens sjukhus... Skrämmande tanke, riktigt obeaglig faktiskt. However, på bussen hittade jag min syster, Flisan, helt ensam. Vilken tur att vi räddade henne från ensamheten strax efter midnatt.

Idag, lördag, fyller hon sexton bast och allt! Oj oj, tiden går fort nu, åren passerar illa kvickt och min lilla lilla lillesyster har gått och blivit gammal! Hon är världens bästa lillesyster faktiskt! Igår kväll när vi var på macken och införskaffade gött så berättade hon för mig att hon kommer sakna mig sen, när jag är Tyskland. Hon sa att det inte kommer bli samma sak här hemma, ingen syster att prata skit med, berätta om boys för, bråka med eller kolla på teve med. Jag fick en tår i ögat. Fast hon sa att det skulle bli sjukt skönt att hon skulle få ärva min säng, för den är tydligen mycket skönare än hennes. Jaha ska hon få ärva den tänkte jag och funderade på om den verkligen är så skön som hon tror, jag tror nämligen att den sjunger på sista versen...

Hur som helst så tycker jag att den bästa The Knife-låten ever är Heartbeats och jag skulle inte banga på att se de live en vacker dag. Den är så bra! Jag gillart liksom! And you You knew the hand of a devil And you Kept us awake with wolves teeth Sharing different heartbeats in one nigh Jag tror att den där känslan i magen är starkare än någonsinn förr men jag vet också att det är sjukt olägligt och kan försvåra en hel del. Fanfanfan det som är skönt, det där som finns där. När jag är tretio år eller där omkring tror jag att det fortfarande är möjligt men tills dess vet jag inte vad. Jag är ju ung, än.

I kväll ska jag på kalaj också. Min mammas kusin fyller nämligen 30. Åh. Robban heter han och en av de galnaste männen jag känner. 30 är ingen ålder man förkinppar honom med, snarare 16 eller möjligtvis 23. Men det ska bli skoj med fest. Oftast är festerna med släkten spårade och denna lär ju inte bli ett undantag. Så det blir till att släppa fram den finska genen och freaka, precis som alla de andra. Haha! För att sedan vara fit for job på söndag morgon, med betoning på morgon. Suck! Fast å andra sidan så är det bara fyra hela veckor och två dagar kvar på jobbet nu! Omg! Soon I will be off, och det pirrar lite i magen när jag tänker på det. No more brännmärken eller skärsår, it is like heaven! :D Jag ska nog aldrig kombinera en rutig skjorta med ett par svarta byxor igen!

 

One night of magic rush
The start: a simpel touch
One night to push and scream
And then relief
Ten days of perfect tunes
The colours red and blue
We had a promise made
We were in love

Fridens liljor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0