jag borde verkligen sova nu, men...

image105

Precis som det går att se på bilden här ovan var det sjykt grymmt igår. Jag kom två timmar för sent till jobbet idag, men whatever jag slutar ju snart så... He..he..he..

Nu är det natt och som vanligt kan jag inte sova. Så ja, jag googlar på min kommande hemstad och jag gillar fakta som:
"DEG Metro Stars (Düsseldorfer EG) är ett av Tysklands mest framgångsrika ishockeylag och har vunnit ligan 8 gånger."
"Den gamla stadsdelen är känd för sina många ölstugor och sägs vara världens längsta bardisk."
" Kända personer * Heinrich Heine * Klaus Allofs * Helmut Hentrich " (nej jag vet inte vilka de är men deras namn är så tyska att jag dör, haha)

Åååh <3 Wikipedia 4-ever!

Nej men annars då? Jo men visst! På fredag är det drag hemma hos Anna och hur jag ska klara av lördagens alla tillställningar OCH jobbet är fortfarande en gåta. Helt utan cash resten av december också... Suck. Eller ja det är väl på en höft sjutton dagar kvar till löning om jag har tur, fast å andra sidan är ju inte det några pengar att leva på nu utan senare... Jag vill att csn ska ringa mig och hjälpa mig med alla papper och så, jag är lite osäker på sånt va! Åh, håhå! Nästa vecka ska jag gå på någon vip tillställning för att se Mando Diao, I don't get what it is men det är najs! Tack Roberta! Jag känner att jag just nu bara rabblar upp en massa saker och att min blogg måste vara en av de mest värdelösa on earth typ men jag kan inte sova! Jag tror jag ska leta efter en bok på tyska som jag vet att jag "lånat" av skolan för typ två år sedan och aldrig lämnat tillbaka, egentligen utan anledning men kanske hade jag redan då en känsla av att den skulle komma till användning? Ja, det är ju inte så att jag ska använda den som snytpapper eller julklappspapper, nej jag ska bara öva tyska. Geek. Jag önskar mig en sjukt stor resväska i julklapp! Och idag impulsköpte jag nästan en dator. det var sjuuukt nära att jag klickade hem den. Men pappsen stoppade mig. Tack och lov. Fast å andra sidan vore det fett najs, det händer ju inte särskillt ofta att man impulsnätshoppar en rosa laptop för närmare 10.000 kronor. (Ja, tiotusen kronor! (Tack pappa)) Nej nåon borde stoppa mig nu, det är ju en dag i morgon... erhm, idag också!

God natt och god morgon mina damer och herrar! På återseende!

Kommentarer
Postat av: roberta

åh jag längtar till Mando som faaaaaan!
Asså det är en spelning som kommer att sändas live på P3:D

2007-12-06 @ 12:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0