just another summer är förbi och jag med den

Det är en tidig morgon, typ. Idag är en stressig dag så då kan jag lika gärna starta den tidigt... Idag ska jag jaga skolböcker, spela biljard och jobba. Men där emellan ska jag ju även hinna med det vanliga,, städa, tvätta och packa. Bah! Ja, i helgen åker jag iväg, woho! Missar Pop Dakar men ska å andra sidan skapa världsfred så det är lungt! Vad är ett par gratis konserter i jeämförelse med en värld utan krig och dåliga vibbar? Fan, jag som vill se Laakso ffs! Men men, jag får tänka positivt, jag offrar mig för jordens befolkning. Jag missar Laakso, skapar världsfred och sen vill alla vara min vän! Yeah!

However. Igår var jag på konferens med Astam och Allergiförbundet, bah! Jag skulle vara representativ, så det var bara att dra på vuxen-looken! Jag hade min vuxenjacka på mig (en trench coat ^^), vid den fiiina lunchen år jag nästannästan med gaffeln i vänster hand och jag drack kaffe i pluttiga koppar med fat till (inga stora muggar som jag är van vid, more is more lix) Haha! Jag vet inte om jag orkar höra på deras gnäll mera, men man fick sig ett par goda skratt... Under en gruppdiskussion satt det en dam brevid mig som pratde med sig själv hela tiden. Trodde jag, hon pratde med mig tydligen. Det klargjorde hon genom att säga att hon inte kunde fjällvandra med ungdomarna nästa vecka, fast det hade hon ju redan sagt till mig så det behövde hon ju inte upprepa. Hm, jag lyssnade inte så noga... Jag tycker att hon borde sluta gnälla på hur det är att vara gammal och ta med sig rulatorn upp i fjällen! hard life is infront of us! Heaheahea Annars så var dagen heeelt okej ^^ Bara man inte end up like de på äldre dar! Haha! Erika förstår vad jag menar... Erika ja, som för två timmar sedan lämnade Sthlm för Norrland! Men kul då kanske ni tror att jag tänker, men nej, jag tycker att det är starkt! Leaving town och så blir hon fett smart på kuppen också! :D

Igår var jag och tittade på Timo också. Roberta, tycker inte du att vi höjde medelåldern lite? Haha! Det var najs, precis som förr i tiden... Hela skivbutiken var full av fjorton-femtonåriga popkidz och så vi. Hmm... Och jag har blivit dragen ner i bloggträsket igen (jag var ju botad) och nu heter "favoritbloggen" http://blogg.expressen.se/timo/ WOH! :D Den här bilden är för min syrra, en Timo-slav ;)


Och Roberta, här kommer bilden jag lovade skulle få ett eget inlägg men nu kan jag ju lika gärna sätta in den här!
Robertas bild:
image61

Ja, annars så är ju sommaren ganska så jättepasé nu och jag har själv sumerat den (i min verry secret dagbok, jag är så retro). På en skala mellan ett och tio måste jag ge sommaren 2007 en trea. Jag var ju full några gånger och träffade en man. Ja, det var väl allt. Och nu kommer bilden som är sommarten 07:

Alltså, jag tycker att det är fint men jag söker ändå efter lyckan. typ. Och så tänker jag att Moneybrothers Jist an other summer beskriver de senaste månaderna ganska bra också.  Jag menar så här:
The heart, the heart, the night was all around us
I move though i normally don't dance much
Get clode girl I want a little touch
The heart, the heart, the night was all around us
/.../
Summer is just an other summer
And your lover is just an other lover
I want a hold, a night like that with you again
These days you're weary baby, get home from work, girl finding you
All dressed up in our bed fast asleep
osv, osv, osv...

Heaheahe

Jag är grymmt förkyld opch har ont i halsen nu också. Jag hatar att vara sjuk för jag blir aldrig frisk och jag vill bara träna ju! Omg vad tröttsammt det här är! (Nej emningen är inte att jag vill bli klappad på huvudet och att du säger "Nej va synd det är om det, krya på dig) jag tnkte bara föra fram hur värdelöst det är att vara sjuk! Jag vill träna och glida runt i tygskor, fast jag kan väl pakera både skridskorna och tygskorna på hyllan några dagar och ta fram en tjock halsduk och ett pat fodrade skor combo raggsockor. Fan! Tygskor som är meningen med livet ju!

C ya in heaven!

Kommentarer
Postat av: roberta

haha ja vi höjde medelåldern med minst tre år. Men det brukar vi göra i sånna sammanhang. men äääsch how cares! ;)

2007-09-01 @ 01:14:24
Postat av: jocke

miss you

2007-09-01 @ 16:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0